söndag 22 januari 2012

Man kan ju tycka att jag borde lärt mig

För ungefär en vecka sen lät jag Vera springa omkring naken här hemma på kvällskvisten. Att lufta rumpan måste ju vara rätt skönt när den annars jämt och ständigt är instängd i en blöja. Den kvällen slutade med en totalsanering av golvet i hallen efter att hon bajsat i ett obevakat ögonblick och sedan lekt med sitt resultat i ytterligare några obevakade ögonblick. Då tänkte jag att "ja, kvällstid är ju inte bästa tillfället att gå blöjlös, det lär inte hända inom en snar framtid igen".

Jag vet inte om den tid som förflutit sedan tisdag i denna veckan gör att vi passerat tidsrymden "en snar framtid". Hur som helst så har jag just sanerat efter dottern igen. Inte lika stor sanering krävdes den här gången tack och lov.

Frågan är om jag lärt mig min läxa den här gången...

Inga kommentarer: