fredag 27 januari 2012

Det där med diskmaskinen

Felsökningen avbröts igår. Först gick jag och la mig, jag vet ju hur L blir när han kommer igång med ett problem. Det måste lösas nu! Inga halvmesyrer. Fast tydligen gäller det mest digitala problem, för han gick också och la sig innan han faktiskt hittat orsaken till vattenläckan.

Idag har dock felsökningen fortsatt. Följande bilder levererades till mig under dagen:

L felsöker och Vera överser och ger expertråd.

En styck musäten packning(?).

Det här känns ju lite pinsamt. Som rörmokardotter borde jag väl ha kläm på vad det är L håller i. Men jag vet inte, jag gissar dock på packning.

Slutsats: köp ny packning(?) och plocka fram musfällan igen.

Den som är skarpögd ser förövrigt att det är massa mörka fläckar på vattenskyddet under diskmaskinen, det är musskit.

2 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Uj, uj, uj inte så bra. Men nu vet ni ju varför det var vatten på golvet.
Det där med rörmokardotter förpliktigar ju, men jag tror att du har rätt. ;-) Har dock inte kolat med rörmokaren ännu. ;-)

bollebygdsbo sa...

Rörmokaren säger att det inte är någon packning utan en slangdel mellan två olika slangar.
Han säger också att detta inte alls har att göra med römokeri, det är något för maskinreparatörer.
Alltså kan du släppa det där med rörmokardotter - i alla fall denna gång. ;-)
Förresten så har vi inte kolat ännu, däremot kollat.
Plattan hänger inte alltid med i tryckningarna.