tisdag 24 januari 2012

I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut

Gårdagens sista aktivitet (om man inte räknar in tandborstning och sånt) var ett yogapass. Väldigt bra, och det satte helt klart sina spår i mig. För i natt har jag drömt yoga.

Varje gång jag vaknat har jag varit tvungen att se till att jag ligger i en yogaposition. Galet. Tack och lov var de "yogapositioner" jag skulle ligga i misstänkt lika mina vanliga sovställningar, jag har alltså inte sovit i hunden eller kobran. Men det var viktigt att vara närvarande och tänka på andningen, och känna in positionen jag låg i ordentligt.

Jag misstänker att en anledning till att "drömmen" fick leva vidare under (vad jag upplevde som) hela natten är att bredvid mig låg Vera stadigt i hennes version av barnets position.

1 kommentar:

Caisa sa...

Dödmansposition är grym att sova i. När jag tittar bredvid mig i sängen inser jag att man tydligen kan avancera genom att korsa benen och sedan korsa armarna över bröstet och man får då en vampyrposition. Urskön enligt mannen som inte skulle kunna somna på något annat sätt!