fredag 18 mars 2011

Saker vi gör och inte gör

Saker vi gör hemma hos oss:
- Läser böcker. Helst Mamma Mu, men så länge Sven Nordqvist är involverad tas boken emot med glädje.
- Bakar. Idag fiberrika frukostrutor och pitabröd. På kuppen upptäckte vi hur mycket godare hembakta pitabröd är jämförd med de där man köper vakumförpackade i affären. Egentligen inte särskilt förvånande.
- Väntar på våren. Nu måste den väl ändå komma snart? Vi har börjat röja i trädgården genom att klippa i två vinbärsbuskar. Dessutom har vi plockat fram en rutschkana och en gunga från vinterförvaringen.

Saker vi inte gör (så mycket i alla fall):
- Bloggar. Jag hittar inte riktigt tiden, och när tiden väl finns prioriterar jag annat. Som att sy, eller plocka i ordning.

Nu - dags för min och L:s kvällsritual. Varsin kopp te i soffan framför TV:n och ett avsnitt av Prison break. Inte särskilt bra serie egentligen. Men utrustad med amningshjärna nöjer jag mig med lite egentid i soffan, och är glad så länge jag slipper se någon av L:s konstiga serier.

1 kommentar:

Lena sa...

Då undrar man ju genast vilka Linus konstiga serier är? *nyfiken* Antar att det inte är Greys anatomy... :)