söndag 6 mars 2011

Det var den helgen det

Så har ännu en helg passerat. Swisch swosch. Fort går det. Helger är efterlängtade även när man är föräldraledig. På helgerna är vi två som kan möta tvåochetthalvårstrots, torka näsor och hålla barn på gott humör. Men nu är alltså den här helgen slut. Som tur är går en arbetsvecka ungefär lika fort som en helg...

I helgen har det isolerats och lagts golv i Freds rum, vi har firat en 56-åring, jag har torkat en maskinen tvätt ute för första gången under 2011 och så har vi varit på gudstjänst med tacksägelse för min morfar som dog i början av veckan. Morfar skulle fyllt 90 år i sommar, så han fick ett långt och rikt liv, men nu var hans tid slut. Inte särskilt konstigt egentligen. Livet och döden så som det "ska" vara, dvs man dör utan massa plåga och pina när man är riktigt gammal, ett bra sätt att sluta sina dagar på inbillar jag mig.

Åh just det, vi har hunnit bli förkylda också. Vera började snörvla i fredags, Fred igår och idag har jag riktigt ruttet ont i halsen, och nu på kvällen har näsan börjat rinna. Hoppas arbetsveckan ger oss tid att bli friska så att vi kan njuta ordentligt av nästa helg och få massor gjort då med.

Inga kommentarer: