torsdag 31 mars 2011

En kärt återseende

Min dator har varit undanstuvad ett tag. Det har liksom bara blivit så. Den har legat under soffbordet i över en månad och varit helt oanvänd. Anledningen till det är till stor del att jag använt min julklapp iPaden, eller plattan som vi kallar den härhemma, istället. Den är väldigt mycket smidigare när man sitter i soffan och surfar, eller när man snabbt ska kolla lite bloggar, eller när man ska maila. Däremot är det inte lika lätt att blogga från den som det är från en "riktig" dator. Sen är det en del andra grejer som inte heller är särskilt snabbt gjort från plattan. Så nu packade jag fram min dator. Och jag inser att jag saknat den. Ska nog försöka hitta en lite mer permanent plats åt den så att den alltid finns tillgänglig om man vill i alla fall.

Inga kommentarer: