tisdag 30 november 2010

Magen är stor, men helt normal

Idag fick jag, på väldigt kort tid, men helt oberoende av varandra, två kommentarer om hur stor magen är nu. "Nu börjar den verkligen bli stor du, den syns verkligen nu!". Ungefär så lät bägge två. Nu tror jag i och för sig inte magen är så himla mycket större idag jämfört med igår, utan en anledning till att man såg magen så mycket tydligare idag var nog att jag hade vit tröja under en mörkare kofta, så den vita magen putade liksom ut genom koftan och såg nog ganska stor ut.

Men man kan inte vara helt säker. Magen har onekligen känts stor idag. Stor, sprickfärdig och stundtals väldigt i vägen. Och enligt L hade de två tidigare personerna inte fel - magen är enorm tycker han med Hmm, jaja, nog är den större än vad den normalt sett är. Så den kanske är enorm för någon som inte är gravid i 33:e veckan, men för någon som är gravid i 33:e veckan (som jag är) så är den precis så stor som den ska vara. Det är bara till att ringa och fråga min barnmorska, jag låg mitt på kurvan för magmått igår på kontrollen.

Imorgon har jag och Fred ledig dag. Känns väldigt välbehövligt. Idag var jag så trött när vi kom hem efter dagishämtningen att jag la mig en stund på soffan och stensomnade, sov i tio minuter samtidigt som Fred kollade på Barnkanalen. Dom där tio minuterna var onekligen ett bra drag, för jag är inte alls så trött nu på kvällen. Ibland är det nog smart att lyssna lite på kroppen och göra som den säger. Men som sagt - imorgon är det ledigt, jag hoppas att både Fred har planer på sovmorgon, precis som jag har, men det får vi se imorgon.

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag tycker magen ser rätt typ normal ut faktiskt! :) och visst är det skönt med en tupplur, jag hoppas det blir paus i spikandet på eftermiddagen så vi kan slumra.

Malin sa...

Du har en jättefin mage! Helt normal tycker jag. Tänk att det alltid finns de som måste påpeka att gravidmagar är stora (det är ju inte så himla konstigt, det bor ju någon i den!) Hoppas du får vila lite idag!