onsdag 17 november 2010

På väg igen

Sitter på tåget från Uppsala till Stockholm. Jag har varit på konferens igen. Konferensen (som jag så här i efterhand nog inte skulle ha åkt på, den gav mig inte särskilt mycket) slutade 1h och 15 min tidigare, så vi bad konduktören på ett tidigare tåg att få åka med ned till Sthlm, det gick bra. Däremot står avgångstiden från Stockholm fast. Det går inte att påverka på samma sätt dessvärre. Så nu har vi (jag och kollegan) 1h och 45 min att fördriva i hufvudstaden. Antar att det blir lite mat, kanske lite godis- och bokinköp för att ladda för hemresan. Vi får väl se.

Helst av allt skulle jag vilja kunna knäppa med fingrarna och vara hemma, men det är en kunskap jag saknar dessvärre.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag skall åka åt andra hållet imorgon. Dock inte ända till Uppsala, utan jag hoppar av i Märsta...
Hemresan blir på fredag.

Hoppas du hittade godis och böcker så du klarar dig hela resan. :-)

bollebygdsbo sa...

Jag har också åkt tåg idag.
Till Göteborg. ;)
På lördag ska jag åka ända till Hindås har jag tänkt.