tisdag 23 november 2010

Det här slipper jag efter nyår

I morse när jag körde till jobbet i snöyran - blåsigt, halt och kallt var det - kom jag att tänka på att det här är en grej som kommer bli himla skön att slippa när Trollet tittat ut. Tänk att få ligga kvar i sängen när vinden viner runt husknuten, eller om man inte får ligga kvar, så i alla fall gå ner och elda lite i braskaminen, mysa runt och äta frukost i långsam takt (fast det kanske man inte heller får göra). Hmm, det jag kommer se fram emot är att slippa ge sig ut i kasst väglag och köra i 50 km/h på motorvägen bakom två parallellkörande plogbilar och se på hur en bil på tio ger sig på att trixa sig mellan dessa två plogbilar. Det är det jag ser fram emot. Sen vad jag får eller inte får (kan eller inte kan) göra hemma istället för att köra bil - det får vi väl se antar jag.

1 kommentar:

Malin sa...

Du kommer få umgås med dina fina barn!!!