måndag 29 november 2010

Kontroll och födelsedag

Idag var det dags för ytterligare en kontroll på MVC. Alla värden såg finfina ut, och Trollet låg tydligen med huvudet neråt (trots att jag innan jag gick dit var helt säker på att det var rumpan ner). Förresten så fick jag lägsta hjärtljudet idag, båda graviditeterna inräknade. Fred låg ju alltid runt 150. Trollet har hittills legat strax under 150, men idag fick vi en notering på 135.

Dagens kontroll utfördes av en barnmorskestudent, väldigt bra. Jag har träffat på studenter några gånger när jag varit i kontakt med vården och det har alltid varit en jättebra upplevelse. De är så noggranna och trevliga och måna om att göra ett gott intryck. Är det dessutom en handledningssituation får man ofta massor av mer information än vad man skulle fått om studenten inte var med den ordinarie läkaren/sköterskan.

Annat viktigt som hänt idag: vi fyller år! Tydligen firar vi födelsedag alla tre här hemma idag. Fred sjöng just "Ja må han leva!" följt av ett fyrfaldigt leve, och så lite applåder på det. Sen fick vi paket! Lite oklart vad det var i L:s paket, men i mitt var det tydligen en mössa och i Freds var det lego. Det är roligt med paket, även om dom är små och osynliga.

2 kommentarer:

Gabriella Henning sa...

Grattis till er alla tre.

bollebygdsbo sa...

Fantasi är en mycket viktig ingrediens i livet - det har Fred fattat. ;) Bra!