onsdag 29 september 2010

Spindelreflektioner

Jag hyrde in en yrkesmördare igår. Han wastade en väldigt stor spindel nere i källaren. Sa jag att den var väldigt stor. Satt på väggen i tvättstugan.

Eller förresten, det är inte sant det där att jag hyrde in en yrkesmördare. Jag har inte betalt någonting, undrar om det kommer en faktura vad det lider. Dessutom är han inte yrkesmördare, inte vad jag vet i alla fall. Han är chef. Men det är klart, inriktningen för arbetet är ju samma som för en yrkesmördare - han jobbar med att ta hand om andra människors problem.

Men jag vill faktiskt samtidigt bedyra att jag har blivit bättre vad det gäller det där med spindlar. Det är bara om dom är ruskigt stora, eller kommer upp ur källaren som jag blir lite mindre generös vad gäller deras liv. Då ska dom bort. Så hör ni det spindlar, väx inte till er för mycket - och stanna i källaren. Men bli samtidigt inte för många, för då hjälper det inte att ni inte är ruskigt stora när jag tänker efter. Men jag lovar, jag har blivit bättre på att hantera spindlar och deras existens.

2 kommentarer:

Anette sa...

Kanske en tripp in i jordkällaren på Lahälla rent av?

Lena sa...

Yrkesmördaren kan få komma och elminiera vår gigantiska spindel i badrummet om han/hon har lust! den har skrämt mig två ggr nu... fast jag är eg. inte särskilt spindelrädd men den här är STOR.