onsdag 29 september 2010

Det rör på sig

När Fred var nyutkommen, alltså när han var riktigt liten bebis så vet jag att han gjorde någon rörelse som jag så väl kände igen från när han låg i magen. Jag såg vad han gjorde och förstod att "Aha, det är det du har gjort titt som tätt i magen!". Givetvis skrev jag inte ned vad det var, och nu kan jag inte komma på vad det var för något, antagligen sträckte han på sig på något visst sätt eller så.

Hur som helst, nu är det ganska ofta full rulle i magen igen. Det sparkas och bökas. Det där riktigt klockrena sparkarna är fortfarande ganska ovanliga, men nog bökas det runt en hel del alltid. Nu såpass att L emellanåt kan känna av det. Och det märks att trollet ligger åt massa olika håll för det är ständigt nya riktningar på bökningarna och buffningarna. Det är inte något jag kommer ihåg från graviditeten med Fred - jag undrar om inte hans sparkar mest var riktade neråt - han kanske alltid låg i säte? Jobbigast nu, även om de inte kan klassas som jobbiga egentligen, är de sparkar som riktas inåt, mot någon inälva (heter det så i singular?) av något slag, till exempel min urinblåsa.

Annars graviditetsmässigt? Jodå, 24 fulla veckor har passerat, typ 15 kvar. På måndag ska jag på första riktiga MVC-besöket och lyssna på hjärtljud och sånt där. Sakta men säkert blir vi större, både jag och trollet.

Inga kommentarer: