fredag 24 september 2010

Bokmässan och ett stort frågetecken

Så var det då bokmässan igår. Massor av folk. Massor av böcker.
Massor av allt. Kom dit och ganska direkt sprang jag på lite kollegor
som skulle dricka kaffe i Värmlandsmontern. Det verkar vara någon
sorts tradition att fylla på koffeinförrådet där, men eftersom jag
inte dricker kaffe hoppade jag över det där. Gick istället rakt in
bland montrarna, och det första jag sprang på var förlaget Olika.
Just det förlag som gett ut boken i inlägget nedan. Där köpte jag
ett eget exemplar av boken, den jag hade innan hade jag lånat på
jobbet. Pratade med en av författarna till boken, och fick också
köpt några barnböcker från deras förlag. Drog vidare. En hit, en
dit. Lyssnade, pratade, tittade, bläddrade. Strålade samman med lite
kollegor och kollade ett system vi funderar på att införskaffa. Gick
innan visningen av de administrativa delarna var klar, lite dåligt,
men jag var tvungen att få i mig nåt att äta. Kände mig lite lätt
yr i huvudet och småskum. Fikade lite. Fortsatte undersöka mässan.
Såg Herman Lindqvist, Tomas Tengby, Blossom, Mumintrollet, Jessika
Gerdin (hon borde väl kunna klassas som Lilla My?) och några andra.
Dock ingen Jan. Näst intill skandal. Till slut var mina armar långa,
fötterna kokta och benen helslut, så jag bestämde mig för att åka
hem. Gick ut till Korsvägen, väntade på bussen, såg Robert
Gustavsson pinna förbi med en gubbkeps nedtryckt i pannan,
förmodligen på väg till Rondo. Hoppade på bussen och åkte hem.

Men så till gårdagens stor mysterium: vad gjorde Gunde Svan på min
buss på väg hem?? Varför åker Gunde Svan buss mellan Göteborg och
Kinna en vanlig sketen torsdageftermiddag (dessutom dagen före
löning)? Någon som har svar på detta?

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag Gunde Svan är synnerligen ett mysterium, men att han åker bussen just dan före löning - är det konstigt menar du? :) hehe Hoppas du inte fastnat i nåt tågproblem som de säger befinner sig i stockholms-spåren just nu. Vi syns på måndag!

bollebygdsbo sa...

Lite kul!
Din blogg står som nummer tre om man söker på "Gunde Svan Kinna" :D