lördag 4 september 2010

Loppis och lite fynd trots allt

Idag har jag och Fred varit på barnloppis (nej, det säljs inga barn där, bara barnsaker och barnkläder) med min lillasyster. Kom dit tjugo minuter efter det hade startat och det var KAOS. Alltså kaos med stora bokstäver. Helt galet. Letade lite tafatt efter fynd, men eftersom jag blir helt apatisk (precis som Fred) när det är mycket folk som alla vill samma sak (fynda) så gick det väl sådär. Hittade någon enstaka tröja, men kom fram till att det var definitivt inte värt att ställa sig i en 20 m lång kö för den, så vi lämnade stället ganska kvickt. Åkte in till Åsa och fikade istället. Gott. Och sen blev det en tur till en loppis ute på landsbygden. En ganska trevlig sådan. Köpte färska ägg, Fred skaffade sig en kossa och systern fyndade en tallrik eller två. Tillbaks mot ursprungsplatsen, barnloppisen, där systern hade sin bil stående. Vi kom dit en halvtimme före stängningsdags och då var det knappt en bil kvar på parkeringen. Så vi gick in igen. Alla de grejer jag hade kikat lite på två timmar tidigare fanns kvar. Och jag fick dessutom plockat på mig lite annat (bland annat en del pyttesmå plagg - det är inte klokt vad små bebisar tydligen är) så det blev en rätt lyckad utflykt ändå. Och jag har lärt mig att man behöver verkligen inte vara på plats strax innan det öppnar. Mycket hellre då strax innan det stänger. Ska försöka komma ihåg detta till den 2 oktober då det är barnloppis här hemmavid.

3 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

2 oktober - då kommer jag. ;)

Oljekritan sa...

Tänk vad loppisar är poppisar..Här i Örebro, har Bra&Beg lördagsöppet..det är långa ringlande köer utanför butiken kl 10..Folk rusar in, letar som galna efter fynd..Jag tappar lusten, orkar inte armhäva mig fram..Åker snällt dit när det lugnat ner sig, för jag hittar oftast det som ingen annan vill ha, eller?? För jag hittar alltid en massa fina saker..Undrar Hur det skulle kännas att få vara först, ensam vid kl 10.00?? Vilken trevlig blogg du har..Kul att jag hittade hit!! Karina

Lena sa...

Smart planering!