onsdag 29 februari 2012

Olikheter

Det är läggdags sedan länge, för mig och definitivt för Fred. Han sover fock redan sen två timmar. Jag ska se om jag kan sova ikapp honom alldeles strax.

Ikväll när jag bytte om till nattkläder insåg jag hur olika vi är när det kommer till sovvanor - jag och Fred alltså. Han vägrar till exempel ha täcke på sig. Det har han alltid gjort. Jag kan inte sova om jag inte har någonting på mig. Till och med de varmaste och mest kvava sommarnätterna måste jag ha något som täcker kroppen. Som liksom omfamnar och innesluter mig.

En annan stor skillnad kommer till fötterna. Fred har på senare tid börjat sova med sockor, helt efter eget beslut. Det är tydligen skönt. Det måste vara riktigt rejält kallt för att jag ens ska tänka tanken att sova med sockor. Har jag sockor på mig känner jag mig alldeles för instängd och varm. Det som är lite lustigt med Freds sock-vanor är att han under dagtid ofta tar av sig sockorna och går barfota eftersom det är mycket skönare (också raka motsatsen mot mig). Konstig kille det där.

Inga kommentarer: