måndag 4 mars 2013

Smutsig årstid

Solens ljus och värme är otroligt välkommen så här års. Allt känns verkligen lite lättare när det är soligt ute. Eller förresten, möjligtvis är det fönsterputsning och städning inne som känns lite jobbigare - solen är ju inte direkt förlåtande...

Hur som helst, barnen är ute mer på dagis, och är skönt trötta på kvällarna. Jag har däremot hittat ett litet minus med den varmare temperaturen ute. Vattnet som frigörs ute gör det ganska sörjigt. Och jag har en son som älskar sörja, och som älskar vatten. Det ska ösas och ösas och ösas och ösas. Han är ständigt lika smutsig när jag hämtar honom på dagis. Och jag har liksom förlikat mig med tanken att det inte är någon mening med att tvätta hans ytterkläder gång på gång. Men vad gör det - han har ju uppenbarligen haft otroligt roligt när han varit ute. Och det är ju faktiskt det viktigaste.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Det där att kunna leka obehindrat är ju så bra för barnen. ;)