onsdag 18 maj 2011

Mellanmål i skogen

Fred har varit väldigt bestämd angående hemgång från dagis de senaste dagarna. Han vill INTE gå hem. Jag har lirkat, beordrat, förklarat och resonerat. Inget har spelat någon roll. Sju gånger har jag fått bära ut honom skrikandes från dagiset. Även om det är jätteskönt att han gillar sin förskola så mycket så är det ändå rätt jobbigt att varje hämtning blivit så det sista. Därför började vi prata om hämtningen idag redan i morse. Och vi gjorde en deal, om Fred kom med mig utan skrik och protester idag så skulle vi gå till skogen när vi kom hem. Vi skulle dessutom ta med oss mellanmål.

Och han höll sin del av avtalet. Nu var det min tur att hålla min del. Synd bara att det började regna. Men lite regn skulle givetvis inte hindra oss från att gå till skogen. Däremot valde jag en lite latare variant, vi tog bilen till skogen istället för att gå över åkern. På så vis fick vi inte bara skog, utan även en tjärn - perfekt att kasta sten i. Frågan är bara nu hur jag ska få med honom hem utan protester imorgon...

Inga kommentarer: