tisdag 17 maj 2011

Kompetensutveckling

Hah! Jag löste det! Helt plötsligt hade vi en böjd räls kvar istället för att sakna en. Och det utan att ändra i planerna för hur järnvägen skulle se ut. Vi bara justerade lite här och var, det var inte helt lätt, men det gick. Järnvägen är roligaste leksaken här hemma enligt mig.

Det är det jag alltid sagt - föräldraledighet borde vara meriterande vid anställningar och lönesättning. Man blir grym på att rodda projekt (typ dopkalas för 35 pers hemma), man utvecklar sin kreativitet och man övar sig i problemlösning. För att inte tala om förhandlingsteknik. Jag har svårt att tro att någon är så svår att argumentera med som en skön treårstrotsunge.

3 kommentarer:

Anette sa...

Det är det jag alltid sagt, en kvinna med barn och tider att passa, kan ta vilket VD-jobb som helst. Finns inte en VD som skulle klara det jobbet som en mamma gör.

Lena sa...

Så sant så sant!

bollebygdsbo sa...

Instämmer med föregående.
Man lär sig klara det mesta när det gäller kompromisser också. ;)