fredag 1 april 2011

Sanning och osanning

"Det ser ut som du ska föda ett till barn."
Jo, tjena. Av barn får man höra sanningen eller hur var de nu? För det var nog inget aprilskämt. Men jag kanske kan hänvisa till den där genen...

Dock har jag blivit lurad en gång idag.
"Du Katharina, när jag kom hem från skolan kom jag på att jag glömt min väska i skolan."
"Ajdå, det var..."
"APRIL APRIL! Hahaha!"

Jag gick helt klart på den. Jaja, med syskonbarnen har man aldrig tråkigt. Idag är det nämligen barnpassning för hela slanten. Syster och svåger är på begravning så jag och Fred och Vera hänger i Boråsskogarna med barnens kusiner och kusinernas kusin. Sex barn in
alles och nu ska fem av dem utfodras.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Även detta sitter väl i generna.
När du var född och jag kommit hem från BB kom en flicka, jämngammal med C, hit. Det första hon sa var: "Har du en bebis till i magen?"
Jag söm kände mig så smal. ;)