lördag 2 april 2011

Natten och morgonen

I natt hände något som aldrig hänt förut. Vera sov i princip hela natten. Underbart. Hon somnade vid tiosnåret i min famn nere i soffan. Sen la jag henne i hennes säng och där sov hon sen tills hon vaknade vid tjugo över fem för att äta. Väldigt väldigt skönt.

Mindre skönt är att Fred vaknade kvart i sex sen. För dagen liksom. Jag lyckades hålla kvar honom i sängen fram till kvart över sex. Men då fanns det ingen anledning att ligga kvar längre enligt Fred. Så vi gick upp. Det positiva med att gå upp så tidigt är att man hinner med en del. Hittills har vi bland annat satt en bröddeg, spelat lite logolino, kollat på två avsnitt av dinosaurietåget och klätt på oss. Nu ska vi äta frukost, för nu kom andra halvan av familjen också ner minsann.

1 kommentar:

Malin sa...

Ja, jag försöker också tänka så när vi går upp mellan kl. 5 och 6att vi hinner med mycket, och att jag får mer tid med barnen, då känns det mycket lättare!