fredag 18 juni 2010

Det kanske har vänt nu?

Vad gör man när sonen vaknar kvart över fem på morgonen och säger "Maaat!". Man frågar om han vill ha vatten? - nej!, smörgås? -nej!. "Maaat!" upprepas. Banan? - nej, välling? - nej! Näha, vill du ha mat? Ja.

Så det var inte mycket annat att göra än att gå upp, ta med honom ner, öppna kylskåpet och undra vad han ville ha. Rester från igår gick bra. Ris och fiskbullar. Han åt lite, drack lite vatten och sen blev det lite TV-tittande för hans del, och lite slumrande på soffan för min del. En halvtimme senare kom det igen - "Maaat!". Ska du ha mer mat? Ja. Ut i köket igen, värma lite mer ris och fiskbullar som han åt upp. Lite mer vatten på det och sen ville han ha O'boy. Han fick lite lite O'boy sen sa jag att det fick vara bra och vi återvände till soffan.

Hur många andra har ätit två portioner mat vid sex på morgon? Men, jag är jätteglad för allt han äter, och jag är jätteglad att det fanns rester i kylen så att jag slapp laga mat kvart över fem på morgon.

2 kommentarer:

Bodil sa...

Vad skönt att det vänt, för det har det tydligt gjort nu känns det som!!!

jatack för att man kan spara rester, ibland tycker jag att de är guld värda mitt på dagen...så jag förstår dina tackar mer än väl =)

Ha en go fredag och helg nu.

bollebygdsbo sa...

Detta kändes så bra att läsa! ;)
Tack för att du skrev.

Kramar till er