torsdag 10 juni 2010

Dagens i-landsproblem

Jag hade glömt mina tights/leggings som jag tänkt ha till konferensmiddagen hemma insåg jag häromdagen. Inget större problem egentligen, det finns affärer i Finland också. Så idag efter konferensens slut gick jag en sväng på stan med syfte att köpa leggings eller tights. Hittade ett Kappahl och knallade in. Letade en stund efter var de hade sin strumpavdelning, hittade till slut. Jag skulle ha ett par vanliga enkla svarta leggings. Det fanns väldigt många olika mönstrade varianter, eller såna som var helt i spets. Det ville jag inte ha idag. Jag ville ha vanliga enkla svarta. Vände mig om och hittade svarta leggings. Görbra! Tio kronor dyrare än om jag köpt dem på ett svenskt Kappahl, men det var lite skitsamma. Försökte se så att det verkligen var tights och inte strumpbyxor. Det gick inte att se, men tights är ju tights. Trodde jag ja. Insåg när det var dags att klä på sig att jag köpt strumpbyxor. Och det passade faktiskt inte alls idag. Varken till mina kläder eller till vädret. Suckade djupt över Kappahl som inte kan skillnaden på tights och strumpbyxor! Sen tog jag hissen ner (jag bor på sjunde våning) till receptionen och bad att få låna en sax. Tjejen som stod i receptionen var orolig för att mina avklippta leggings skulle börja fransa sig. Men se det gjorde de inte. Och leggings fick jag. Däremot blev jag lite sen, eftersom jag inte räknat med att åka hiss en gång extra. Jaja, så kan det vara.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

*ler*
Typiskt en dotter till mig. ;)