torsdag 11 mars 2010

Vinterbröllop

I lördags var det dags för bröllop! Min lillasyster och hennes fästman skulle äntligen bli äkta makar. Det blev ett riktigt vinterbröllop, strålande sol, snö och lite lagom kallt.

Först vigsel i kyrkan. Jättefin ceremoni med tårar, solosång från brudgummens bröder, fina människor och två stycken "Ja". Precis som det ska vara.

Därefter fika i församlingshemmet. Brudparet känner en himla massa människor så dom bjöd alla som kom på bröllopet (cirka 150 st) på fika. Sen åkte ungefär hälften vidare till Ulricehamn för middag, sång, dans, tal och annat. L och jag hade fått den stora äran att vara värdpar/toastmaster/madam under dagen. Alltså höll vi i taktpinnen och dirigerade än hit, än dit. Det förekom både spex, tal och telegram. Jag hoppas att brudparet är nöjda och glada för sin dag. Från mitt perspektiv såg det ut att vara en väldigt bra bröllopsdag i alla fall. När klockan var strax före ett lämnade vi Ulricehamn och åkte hem. Eftersom vi hade fullt upp hela dagen blev det nästan inget fotograferat alls, men jag hoppas att andra tog gott om kort så att man kan få ett eller annat därifrån.

Ett kort jag däremot fick tagit var detta fina på mina fem fina fastrar som dagen till ära var riktigt finklädda.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Denna bilden blir fastrarna glada för. Verkligen en bra bild - Tack.