fredag 19 mars 2010

Fredag!

Idag är det fredag, tydligen är det också kjolfredag. Min moster berättade för mig igår att varje fredag är kjolfredag för henne. Jag tror till och med det var så att varje fredag var kjolfredag för alla kvinnliga lärare på den skola där hon jobbar. Väldigt roligt, jag anammade konceptet och har kjol på mig idag.

Fredagar är min lämningsdag på dagis eftersom L måste vara på ett möte på jobbet klockan åtta. Så fredagar får jag dröja mig kvar hemma ända till klockan 7.15, riktigt lyxigt (annars åker jag hemifrån vid sexsnåret varje dag). Dessutom är det en fröjd att lämna Fred på dagis när han, som idag, sprang in på dagisavdelningen med ett leende på läpparna och några glada vinkningar. Så brukar det oftast vara enligt L, men jag som mest hämtar på dagis ser ju inte den biten så ofta. Men han gillar sitt dagis Fred, och det gör vi med.

Hoppas ni får en bra fredag!

2 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Så skönt att veta att Fred gillar sitt dagis. Det känns bra i ett momorshjärta också. ;)

Bodil sa...

Kul att du gillade mitt val av kläder på fredagar. jag hade klänning idag =)