söndag 21 mars 2010

Snösmältning

Jag är otroligt fascinerad över hur snabbt den här snön smälter. För inte ens en vecka sen gick jag på skaren över åkrarna omkring mig. Idag ser jag marken på samma åkrar. På framsidan av vårt hus är det snart barmark. Väldigt härligt. När snön smälter kommer det fram massa spännande saker som ljuslyktor och gamla marschaller. Nu väntar jag bara på att jorden i mina utekrukor ska tina tillräckligt så att jag kan ta ur allt tall- och granris och istället sätta lite mer våriga grejer. Det kanske kan bli nästa helgs projekt.

Den här helgen har jag haft fullt upp med annat. Fika och stadspromenad med en kompis, bio med L och idag gick jag rätt över vägen till grannen och shoppade lite kläder. Nu är det i alla fall söndag igen och imorgon drar nästa jobbvecka igång. Om jag inte missminner mig är det dessutom min fikavecka på jobbet.

1 kommentar:

Lena sa...

Jag kan meddela att det börjat smälta rejält på vår altan så vi behöver nog inte sitta på er i sommar, så ni vet :) ser fram emot din fikavecka med tanke på hur mycket du bakar nu för tiden... ;)