lördag 30 maj 2009

Lika snabbt som den förra

Jag är så fascinerad över hur snabbt en vecka går. Sista inlägget innan mojmojinlägget skrev jag i måndags. Samtidigt som jag skrev det inlägget bestämde sig Fred för att kolla in vad det var för vätska i en av våra oljelampor hemma. Jo se det var lampolja. Och visst går det att dricka sånt. Eller ja, smaka på i alla fall. Eftersom jag inte visste hur mycket olja det var i lampan när killen fick tag på den, och den var tom när jag tog den ifrån honom så tog vi oss en tur ner till barnakuten. På barnakuten hade de följande besked att ge: ät gräddglass och kex med mycket smör på. Om han inte får kräkningar, hosta eller feber inom fyra timmar är det lugnt. Då passerar allt bara rakt igenom systemet och kommer ut den vanliga vägen. Om någon av ovanstående symptom uppstod var risken stor att det blev lunginflammation av det hela. Nåväl, Fred fick glass och kex på akuten, sen gick vi hem och väntade ut de fyra timmarna. Allt gick alldeles utmärkt och han mår alldeles ypperligt idag.

Efter den något dramatiska inledningen på veckan har jag sedan varit iväg på konferens i Växjö med jobbet. Jätteroligt. Men det är ju också sådana saker som gör att veckan bara flyger förbi. Hur som helst, snart är det en ny vecka, och jag är säker på att den kommer gå lika snabbt som den förra.

Inga kommentarer: