onsdag 6 maj 2009

Jag hinner inte

Jag har börjat jobba igen nu. Bara lite i taget. Tre dagar i veckan för att vara exakt. Har fått massor av frågor om hur det känns att vara tillbaka, och det känns finfint. Lite skakigt när det gäller arbetsuppgifterna möjligtvis, men det beror mest på att jag till viss del fått helt nya uppgifter, men på det hela taget känns det som om jag aldrig varit borta, och jag stortrivs som vanligt.

En av de bästa och sämsta sakerna med att vara tillbaks är alla böcker. Jag har redan hittat minst fem böcker jag vill läsa. Kollegorna skyltar nya böcker - jajamen jag är sugen på tre av dem. Låntagarna lämnar tillbaks böcker som jag måste hantera och där har jag hittat minst två böcker till. Problemet är bara tiden - jag hinner inte! Nu har jag påbörjat en lista över böcker jag vill läsa. Men det är ju också tämligen ohållbart. Författare publicerar ju nya böcker hela tiden och jag hinner inte hålla deras takt med min läsning. Listan kommer bli oändlig. Hur gör ni andra?

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag hinne rinte heller läsa så mycket, men passar på när jag är på toaletten hemma. Enda stället där jag kan läsa i lugn och ro:) Jag har en pocketsamling där:)

Lena sa...

Det äs samma här, man hinner inte så mycket längre. Men jag brukar ha en 2-3 böcker igång samtidigt. Och jag har blivit betydligt bättre på att strunta i att läsa sånt som jag får ett motstånd till snabbare... :)