onsdag 19 mars 2014

Min vardag i fem bilder

Jag fick en utmaning av en vän och kollega, en utmaning som svävat runt på Instagram ett tag. Fota din vardag under fem dagar och lägg ut en bild per dag i ditt instagramflöde. Så här såg delar av min vardag ut i veckan som gick:
Dag 1: Tömning av matavfallshinken i varmkomposten. Komposten har bara funnits i vår ägo sedan i somras någon gång. Så än har vi inte "skördat" den någon gång. Får se när det blir dags för det, och om det faktiskt finns någon jord där då.

Dag 2: Vabdag och lunch hemma. Klassiker i form av köttbullar och makaroner. Den friska ungen åt bra, den sjuka inte så bra. 

Dag 3: Lego. Den här gången bygge ihop med dottern. Hon har inte riktigt tålamodet och kunskapen än. Men intresset fanns där helt klart. Och hon ser också en poäng med det färdiga bygget. Det kan man ju liksom leka med. Den delen har sonen aldrig riktigt fastnat för.

Dag 4: Brödbak. Goda limpor som räcker 3-4 veckor. Jag skär upp dem när de svalnat och sedan rätt ner i frysen. Sen plockar vi upp det antal skivor vi vill vid måltiderna.

Dag 5: Läggdags och sagoläsning. Den här kvällen ville Vera läsa Var är min syster? av Sven Nordqvist. Himla bra bok med fantastiska bilder.

2 kommentarer:

Annika sa...

Vilka fina bröd du bakat. Tänk att min syster är bra på så mycket!

Katharina sa...

Tack!
Jag tycker det är roligt att se att beroende på hur man snittar bröden så blir de rätt olika. Och de uppfattas också som proffsigare på något vis.