tisdag 2 april 2013

Någon sorts sjukrapport + lite mer

Mars var en sjuk månad. Det började med ryggskottet. Sen kom magkatarren från helvetet som visade sig inte som en vanlig magkatarr utan som bröst- och armsmärtor. Efter en massa oro, och ett EKG hos vårdcentralen som övertygade mig om att det inte var hjärtsnörp så blev det bättre. Lagom till att det lugnat ner sig drog Vera med sig en skön magsjuka hem från dagis. Några dagar efter hon blivit okej igen blev jag sjuk. Sen följde Fred och Linus. Totalt var vi magsjuka i närmare två veckor. Mina händer är söndertvättade, sår och sprickor överallt. Men nu är vi förhoppningsvis friska igen (peppar peppar). Och med tanke på att solen visar sig mer och dessutom värmer otroligt skönt på dagarna så tror vi att vi snart har fullfjädrad vår här också. Åh, vad skönt det ska bli!

Påsken har också passerat. En skön högtid med mycket tid och lite måsten. Fred är helt begeistrad och undrar när det är påsk igen. Inte nog med att man fick leta påskägg från påskharen, vi hade dessutom lite gäster här på påskafton (dessvärre - eftersom de lyckades bli magsjuka - skit!) och nu väntar han bara på att de ska komma tillbaks igen, vilket han är säker på att de kommer göra nästa påsk.  Jag har förklarat att han troligtvis inte behöver vänta så länge innan de kommer tillbaks, men det är klart att det kan man ju inte vara säker på. Så påsk är för tillfället favorithögtiden framför andra för Fred, och jag tror faktiskt att jag är benägen att hålla med.

3 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Fred har helt rätt - Påsk är en härlig helg. ;)
I alla fall om man håller sig frisk. ;)

Nästa år är Påsken senare, 18-21 april. :D

Cecilia sa...

Jag har nog tänkt hälsa på hos er innan nästa påsk. Det blir kanske ett par födelsedagskalas hos er under året... :-)
Och tack förresten för en trevlig påskafton. Annandag påsk var kanske inte lika kul, men den gick snabbt förbi. ;-)

Lena sa...

Ja usch vintern från helvetet snarare... hoppas ni och DU mår bra nu! Påskharen är otroligt uppskattad här också och det är tur att han nu för tiden även hittar till Täby... :)