tisdag 23 april 2013

Gårdagens klipp

 

Jag hade önskat att gårdagens klipp skulle involverat ett riktigt fynd. Om jag köpt värsta snygga jeansen för inga pengar alls, eller sprungit på något roligt på loppis, eller något annat roligt. Eller att jag klippt mig i en snygg frisyr. Nu är det inte jag som gjort något klipp, det är Vera. 

Vera älskar saxar, hon älskar att klippa, och hon är duktig på det. Det har lett till att vi har gömt undan våra saxar hemma. De ligger längst upp i ett skåp. Igår norpade hon dock en sax ur diskmaskinen under urplockningsmomentet. Jag noterade det, men hon skulle ju bara klippa i lite plast. Och med tanke på hur roligt hon faktiskt tycker att det är att klippa så lät jag henne ha saxen och den där plasten. Sen var hon obevakad en kort stund. Och jo, givetvis klippte hon i lite mer än plasten...

3 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

*ler*
Jag tror att vi måste använda andra ord för att vi ska klippa oss.
"Nu måste du snart klippa håret" - detta tar ju barn bokstavligt och gör så.
"Snart måste vi gå till frisören" kanske är bättre att säga. ;)

Caisa sa...

Oj det var inget dåligt klipp hon gjorde! Fast den trollungen har ju så mycket hår så jag har svårt att tro att det syns någon skillnad!!

bollebygdsbo sa...

Snart dags för en vårbild kanske?! *ler*