måndag 4 februari 2013

Komplimanger

Satt på jobbet och hade just skickat mail till några kollegor med lite kommentarer på ett dokument vi ombetts läsa och kommentera på. Strax efter svaret gått iväg fick jag följande meddelande i ett mail:
du har så bra kommentarer! //p
Och jag blev så himla glad. Svarade snabbt på det mailet och slängde sedan mailet jag fått. Men i samma stund jag tryckte på delete insåg jag att det var ju korkat. Om jag slängde det nu skulle jag definitivt inte komma ihåg den här fina komplimangen imorgon, eller om en vecka, eller om två månader. Och komplimanger ska man faktiskt komma ihåg. Så nu noterade jag den här också, hoppas att det hjälper mig att komma ihåg.

4 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

<3 Kram

Caisa sa...

Jag kan bara hålla med i den repliken, dina kommentarer när vi pratar är bäst!

Katharina sa...

Tack Caisa! =) Kanske är det så att samtalspartnern lockar fram de bra kommentarerna.

Caisa sa...

Som sagt...