tisdag 23 augusti 2011

Två nya vanor

1. Jag skakar nu min morgonrock varje gång innan jag tar på mig den.
Anledning: den har vid ett tillfälle lånats, olovandes, av en STOR åttabent varelse som helt fräckt kom och klättrade nerför armen på mig där jag stod nyduschad och fräsch.

2. Jag tar på mig stövlar innan jag går ner i källaren.
Anledning: vi har en sisådär två centimeter vatten över hela källargolvet. Praktiskt, för jag tror inte det är så många spindlar på golvet där nere just nu. Opraktiskt, för man måste ta på stövlar innan man går ner i källaren, och jag kan inte använda tvättmaskinen.

Apropå 2:an: Vattnet har varit där sen i fredags, men idag ska vi nog äntligen, efter en himla massa om och men få hjälp att få ut det.

2 kommentarer:

Caisa sa...

Yee, ni har fullt upp. Hör av er om ni vill ha hjälp? Fast spindeln får du klara av själv!

Cecilia sa...

Igår kväll hade jag en kompis som tittade på TV med mig. Nej, det var inte M, han låg i sängen och sov. Utan det var en stor åttabent gäst... Fick snabbt letat upp en plastburk som jag stängde in honom i. (Den var genomskinlig så han kunde fortfarande kolla på TV om han ville.) Där fick han vara till idag då jag släppte ut honom i det fria. Hoppas han håller sig borta nu...