tisdag 21 juni 2011

Vad skulle du välja?

För ett tag sedan gick en väldigt omtyckt kollega på jobbet i pension. Eftersom jag inte jobbar så vet jag inte hur det är på jobbet utan henne, det får jag upptäcka i oktober. Men med tanke på att hon sett fram emot pensionen sen långt innan jag började på BLR så är jag säker på att hon njuter storartat av pensionens glada dagar nu (helt välförtjänt).

I samband med hennes pension kom jag och en annan kollega att tala om hur det skulle vara om man fick välja att ta något från jobbet när man slutade. Ta med sig vad som helst hem liksom. Lite som i Hipp Hipps underbara dokusåpa Bodelningen. Att man fick rusa in och rycka åt sig sånt man vill ha liksom. Vad skulle man välja då? Kollegan kom snabbt fram till att hon skulle ta återlämningsmaskninen... Hmm, jag vet inte hur hon tänkte där riktigt, men hon är ju smart för det mesta så hon har säkert en bra plan. Själv kom jag fram till att jag skulle börja med en etikettskrivare, en sån vi använder till att skriva bokryggsetiketter med (tänk vad man skulle kunna märka upp mycket saker hemma då), och sen spana in om någon av mina närmsta kollegor hade sin laptop stående på bordet, då skulle de ligga risigt till. Sen... tja, det finns ju massor.

Vad skulle du välja på ditt jobb? Obs, det här är bara en lek - man får inte börja ta saker på jobbet hur som helst, jag vill bara poängtera det.

4 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Jag ska fundera. ;)

Caisa sa...

Om jag var stark skulle jag ta med mig en av våra häftiga maskiner.. Tänker att om jag kan sälja den vidare för halva priset typ 4 miljoner skulle pensionen vara säkrad. Men nu e jag inte stark så jag väljer nog kopiatorn/scannern/printern. Det är så ofta jag saknar den när jag går hemma!

Malin sa...

Lätt, lamineringsmaskinen!

Lena sa...

Ja det var jag som ville ta återlämningsmaskinen... men jag hade en plan faktiskt, att som Caisa typ sälja den svindyrt och sen känna att jag gjort en bra affär. :)