onsdag 15 juni 2011

Jag vill inte det du vill, oavsett vad du vill

Fred är 2 år och 11 månader idag. Och treårstrotset är intensivt.

Igår kväll var det stora högljudda protester (inklusive skrik och tårar) när blöjan skulle på för natten. Hans ständiga argument var "JAG VILL HA KALSONGER!" Till slut fick jag förklarat att blöjan måste ju på eftersom han inte är torr på natten än. Idag har vi just haft en likadan diskussion om hurvida han ska ha blöja på sig på dagen eller inte. Hans ständiga argument var "JAG VILL INTE HA KALSONGER!"

Underbart logiskt och rationellt. Men men, bara till att bita ihop och hjälpa honom att utvecklas.

3 kommentarer:

Donnie Darko sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
bollebygdsbo sa...

Helt rätt resonerat. Ibland behövs det hjälp för att kunna veta vad man egentligen vill. Kramar till er.

Caisa sa...

Åh du e en sån bra mamma med sånadära saker - själv skulle jag totalt bryta ihop! Mawww..