söndag 17 oktober 2010

Ibland orkar man inte, och då får man lämna återbud

Idag har varit en riktigt seg söndag. Kom på efter lunch någon gång att det antagligen beror på att jag sovit dåligt i natt. En styck son som har vaknat en del och dessutom en styck man som härjat runt i sömnen (han har en tendens att få för sig saker när han sover, lite nattgångaraktigt, fast han går inte i sömnen tack och lov).

Hur som helst, redan när jag vaknade kände jag att kroppen inte tyckte att det var särskilt lockande att det redan var dags att vara aktiv igen. Så jag har gjort minsta möjliga hela dagen. Nu på eftermiddagen skulle jag egentligen varit nere i stan och träffat tre gamla kursare från högskolan, men jag orkade helt enkelt inte, så jag lämnade återbud. Istället sitter jag nu hemma i soffan och tar hand om mig själv genom att käka lite godis och kolla på TV. Det känns väldigt bra faktiskt. Make och son är iväg och hälsar på en kompis och handlar mat. Så här hemma i soffan är det bara jag, ja och så Tiger då förstås.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Inte alls konstigt med tanke på allt du gjorde på lördagen.
Hoppas att det känns lite bättre idag. Kram