onsdag 17 februari 2010

Besök och ett kort sammandrag av livet

Idag har vi haft besök. Däremot lyckades jag inte få fram kameran under tiden de var här. Men det gjorde inte så mycket, det var trevligt ändå. Lena och Oliver som tittade förbi, fikade, åt, lekte och pratade gjorde vi. Väldigt roligt.

Att träffa Oliver är väldigt roligt. Ja, det är roligt att träffa Lena också, men det gör jag ju nästan varje dag. Men det är lite extra roligt att träffa Oliver, han är nämligen på dagen ett år äldre än Fred. Så man kan titta på Oliver och tänka - så där är det om ett år. Jaja, jag vet att barn är olika, det är inte alls säkert att Fred är i samma fas om ett år som Oliver är nu, men det ger i alla fall ett hum.

Annars flyter livet på. Vi hämtar och lämnar på dagis. Vi jobbar. Vi tittar på OS. Nej, fel, jag tittar på OS. Vi nattar Fred. Nej, fel igen, jag nattar Fred. Vi delar säng alla tre. Vi planerar en bröllopsfest.


Dagis - går jättebra nu för tiden. Fred går in utan minsta skymt av tårar. Och han verkar verkligen ha det jättebra på dagiset under dagen.

Jobbet - det är mycket nu. Som alltid. Mycket för både mig och L. Men men, det är ju så det ska vara.

OS - Ja, L är inte så intresserad. För en gångs skull går jag och lägger mig senare än honom på kvällarna. Väldigt konstigt.

Nattningen - Fred har kommit in i någon sorts mammaperiod och säger ifrån väldigt kraftigt om L är den som går med upp när det ska drickas välling och sovas. Fred vägrar helt enkelt. Han gallskriker och springer ur sängen. Skriker sig blå om L försöker hålla kvar honom i sängen. Allt annat än sovstämning med andra ord. Går jag med upp dricks det välling, och sen ligger vi och gosar (läs Fred nyper mig här och var) och han somnar relativt fort. Så just nu är det jag som lägger honom. Nästa vecka är det antagligen bara L som gäller. Så vi låter det vara som det är.

Delningen av säng - Redan innan Fred började på dagis brukade han komma över till vår säng frampå småtimmarna. När det var dags för dagis vaknade Fred tidigare och tidigare på natten och ville över till oss, och när han väl hade kommit över vaknade han ganska ofta. Till slut vaknade han redan vid midnatt och skulle över. Då bestämde vi att vi skulle testa och se vad som skulle hända om han fick ligga i vår säng hela natten. Då sov han hela natten. Så sen någon vecka tillbaks sover vi alla tre i samma säng, och både jag och Fred sover bättre än på flera månader.

Bröllopsfest - Nej, det är inte vi som ska förnya våra löften så här efter 2,5 år. Det är lillasyster som ska gifta sig, och vi har fått äran att vara värdpar och hålla i festligheterna runtomkring.

1 kommentar:

Lena sa...

Det var kul att se hur ni har det! o kul att se Oliver o Fred försöka samspela. Det gick ju rätt bra! Lycka till med bröllopsplanerna o glöm inte att sova ibland.