fredag 2 oktober 2009

Idag

Idag åkte vi bussen till Hyssna Handel, en liten ICA-butik 9 minuter bort med buss på 90-väg. Där handlade vi förnödenheter så som jäst, mjölk och kanel. Sen åkte vi hem och försökte mata kossorna, men de var inte intresserade av det lilla gräs Fred lyckades plocka idag. Så vi gick in och åt lunch istället. Sen vandrade jag en sväng på den närliggande åkern med Fred i vagnen. Där skumpar det bra så han somnade snabbt. Jag gick in och satte mig och jobba under tiden han sov, och sen när han vaknade så bakade vi bullar. Nu ska vi gå ut och se vad kossorna gör. Jag skulle egentligen behöva gräva en grop för äppleträdet som står här ute i en kruka, men ryggen sätter nog stopp för det.

Nu är vi redo inför söndag!

2 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Ser gott ut!
Undrade först vad du ska göra på söndag -men så kom jag ju på det!
Kanelbullens dag!
jag har inga kanelbullar ännu, får se imorgon om jag får till några.

Lena sa...

När ska vi komma? ;)