torsdag 8 oktober 2009

Freds sparbössa

Igår hittade vi Freds sparbössa i en flyttlåda (nej, alla är inte uppackade än). Jag plockade fram den och han fick tre en-kronor att stoppa i för att se om han fattade hur den funkade, och se det gjorde han ju. Det var jätteroligt att stoppa runda metallbitar i den där lilla skåran. Så idag när vi var i stan så fick jag fyra kronor i växel när jag köpte frimärken. Jag stoppade dem i fickan och tänkte att dom kan ju Fred få sen till sin sparbössa. På eftermiddagen fick han dem och sparbössan. Strax efter att han satt sig på golvet för att pilla med detta kom hans farmor förbi för att lämna lite takfärg som hon hade varit snäll och hämtat åt oss i Skene. Fred blev ganska snart klar med sina fyra kronor och utropade "Meh!" Någon som kan betyda både "jag", "mer" och "ge mig", och säkert en hel del andra grejer också. Jag förklarade att jag hade inte mer pengar, det var slut. Han accepterade det på en gång, och går liksom ett varv i köket, får syn på farmor går fram och pekar på hennes jackficka och utropar "Meh!". Jag har inte riktigt bestämt mig för om det är en bra eller dålig egenskap han visar upp. Jag bara konstaterar vi har en liten tiggarunge.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

*S*
Jaha du, då vet man vad som kan vänta en när man kommer och hälsar på. ;))