söndag 11 maj 2014

Mer tid önskas

Stopp, det kan inte vara slut på helg redan. Inte nu. Inte än. Jag har massor kvar att göra i trädgården. Helgen försvann i ett rasande tempo med barnkalas, kompislek, orientering och lite trädgårdsfix. Kan vi inte lägga in en extradag ledigt? Lite sådär hipp som happ. 

Vi har haft en härlig helg. Men när jag väl satte spaden i jorden var det redan söndag eftermiddag. Jag såg till att hinna gräva färdigt på det ställe där jag börjat idag. Så själva grävningen är avslutad. Nu ska det bara läggas plattor, jordförbättras, monteras pallkragar, fylla på jord, plantera perenner, så grönsaker och kanske sätta en potatis eller två. Och det är alltså bara på ett ställe i trädgården. På andra ställen i trädgården vill jag gräva upp granitknott, gräva undan gräs och lägga plattor, rensa rabatter och häckar och gödsla och klippa gräs. Ni hör, jag hinner inte jobba. Jag måste ju köpa gödsel, fröer, grus och annat. Jaja, nästa helg är väl förhoppningsvis snart här. 

För i veckan har jag ingen förhoppning om att hinna med så mycket. Måndag och onsdag är det sena dagar på jobbet, tisdag är det öppet hus i Freds blivande förskoleklass och torsdag är det trädgårdsdag på dagis. Men veckan kommer ju säga swish, så lördagen är inte långt borta.

1 kommentar:

Caisa sa...

Då blir det trädgårdshelg till helgen?! Om så kommer jag ner med "lite" gullboll (fylld höstrudbeckia)!