lördag 5 april 2014

Lördagmorgon

Jag och Vera har vaknat och gått ner på nedervåningen. Uppe ligger de två andra i familjen och sover gott. Här nere har vi satt igång en brasa för att få upp temperaturen lite. Eftersom vi stängt av värmen för något tag sen blir det lite kallt (runt 17 grader) nere under natten. Men med en brasa är vi snart på banan igen. Vera går omkring och pillar lite här och lite där. Sen kommer hon och konstaterar:

- Mamma, jag har fått hicka.
- Ojdå.
- Jag älskar inte hicka. Jag älskar bara att rida på hästar.

Jag kan förstå det där med att hon inte älskar hicka, vem gör det liksom. Däremot är det lite mer oklart det där med hästarna. Hon har ju aldrig ens suttit på en häst. Men en treårings hjärna är en spännande plats, där kan vad som helst hända.

Inga kommentarer: