lördag 26 maj 2012

Att komma ihåg och att glömma

I morse när jag hällt i en deciliter mjölk i muffinssmeten tänkte jag: Här är ju dumt att ställa mjölkpaketen, det kan bli lätt att glömma av den, jag får helt enkelt se till att komma ihåg den så att den inte blir stående framme.

Nu, sisådär 12 timmar efter den tanken kom jag ihåg den.

Varför gör man sådär? När jag ändå tänkte att det var ett dumt ställe att ställa mjölkpaketen på - varför ställer jag den där ändå? Knasigt.

Anledningen till att jag inte ställde in paketen på en gång? Jag vågade inte lämna mina två assistenter ensamma med en bunke smet och en kladdig elvisp den korta stund det tar att gå tvärs över köket till kylskåpet.

1 kommentar:

Malin sa...

Känner igen det där!:) Hans sa tom. till mig en gång "du ställer glömmer väl inte att ställa in mjölken", ja, hallå jag är väl inte dum. På morgonen stod den kvar...Du tänker på dina barn först, precis som det ska vara!