måndag 30 april 2012

En framtidsutsikt


Vi stod i köket igår jag och L. Pratade. Runt oss springer Vera. Pillar lite här, grejar lite där. Klättrar, röjer och bökar runt.

- Hon kommer bli en sån gangster, säger Linus helt plötsligt.

Och ja, det kommer hon antagligen. För med gangster menar han en unge med stark vilja och en hel del hyss i kroppen. Vi kom dock fram till att det var bättre att bli en gangster än ett tyst litet foglig och blyg barn. 

Blivande gangster (låt er inte luras av hennes oskyldiga uppsyn - jag vet att det var hon som åt upp blomjorden): 

4 kommentarer:

Annika sa...

Vilken söt gangster hon kommer att bli. Hon kan få gå i skola hos mina barn.*ler*

KRAM

Annika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Malin sa...

Precis så tänker jag om mina barn också, särskilt när de härjar runt som värst...

Kristallena sa...

Vilka härliga små ungar ni har!