tisdag 8 september 2009

Lite småsur

Ibland prioriterar man lite konstigt. Eller ja, tänker lite konstigt. Jag är trött och sugen på att gå upp och lägga mig och läsa. Men så hade jag börjat svara på en enkät på nätet. En enkät som handlade om mina möbel och heminredningsköp, och som visade sig vara en IKEA-enkät. Och den var hur lång som helst. När jag började tröttna och hoppades att den snart skulle vara slut (efter en sisådär 7 minuter) upptäckte jag att jag inte ens kommit halvvägs. Men inte lägger jag ner då, nej jag svarar på hela enkäten men sitter och är lite småsur under tiden för att enkäten är för fruktansvärt lång och omständlig. Så nu blev klockan tio ändå, och jag måste nog sova. Bara för att jag var för plikttrogen och inte kände att jag kunde avbryta en meningslös enkät mitt i och lämna jobbet avslutat så blir det nog inget läsande idag.

Men jag har i alla fall fått bakat muffins. Och ätit en god soppa som L lagat. Och diskuterat dörrförflyttningar och kanallister och takpaneler. Ja ni vet, sånt som hör renoverandet till. Dessutom har jag sett Fred jaga sin egen skugga, och jagas av samma skugga. Det var roligt.

Inga kommentarer: