onsdag 26 augusti 2009

Man bor på landet

Ibland blir det extra tidigt att man bor på landet, som när det blir strömavbrott mitt i natten en natt i augusti. I natt var det tydligen en hejdundrande åskoväder (men jag sov gott efter en lång dags arbete), och detta ledde till strömavbrott. Totalt svart överallt. Åskan slog förresten ut en del modem i området, men vårt klarade si, troligen tack vare att L var uppe och drog ur det när han vaknade inatt.

Något annat som är ett tydligt tecken på att man bor på landet är när man har kossor som närmsta grannar, och se det får vi om någon dag eller så. Bonden här bredvid var ute och satte stängsel runt hela åkern bredvid oss idag, så nu är det klart att släppa på korna. Den som blir gladast av detta tror jag är Fred. Han är oerhört fascinerad av djur, och speciellt djur som låter mycket.

Nu är det läggdags för mig, imorgon ringer klockan 04.30 - detta för att hinna med buss till stan där jag sedan byter till ett tåg till Örebro. Möte hela dagen, och sen hem igen. Dagen lär ju gå fort, och sen är det helt magiskt fredag igen!

1 kommentar:

Lena sa...

MUUUUUUUUUUUU! hälsar Oliver :)